zaterdag 3 augustus 2013

Ah diepvriesfruit

ac8cc513 Snel en makkelijk toetje met Appie fruit
Bron foto: Misslipgloss.nl

Nu het lekker weer is in Nederland en de temperaturen boven de 25 graden zijn, eet ik het liefst zoete, maar vooral koude dingen. Daarvoor is fruit erg lekker en gezond. Maar omdat ik een beetje lui ben (een beetje maar...) vind ik het wassen en snijden van fruit een minder leuk klusje dan het eten zelf. 

Gelukkig heeft de Albert Heijn iets handigs: fruit uit de diepvries. We hebben er altijd een paar doosjes van in de diepvries, want je kan er veel verschillende lekkere dingen mee maken. Hieronder een paar leuke en makkelijke ideeën. 

1: Je kunt het diepvriesfruit pureren en in ijsvormpjes doen. Een paar uur in de vriezer en klaar is je fruitijsje.

2: Je kunt ook een paar stukjes fruit (niet ontdooid!) in een ijsvormpje samen met wat limonade doen. Je krijgt dan een waterijsje met stukjes fruit. 

3: Je kunt ze in je yoghurt doen. En als je van zoetigheid houd (net als ik) suiker of als je het gezond wilt houden, honing. Vergeet niet eerst het fruit te ontdooien, anders is het heel erg koud. Brrr! 

4: Je kunt ze ook in brownies, cakes, en cupcakes doen en natuurlijk cupcakes er mee versieren. 

 5: Je kunt ze in water doen voor een licht frisse fruitige smaak.  


6: Je kunt ze in een fruitsalade doen. Ook lekker met verse fruit. 

 7: Ook lekker op brood of een beschuitje.


Wat vind jij het lekkerst om in de zomer te eten? Ik ben benieuwd. 

Peace out          

Huda







2 opmerkingen: