vrijdag 9 augustus 2013

Sisters



Bron foto : wehearit.com

Hey,

Na een lange tijd niet meer een artikel op mijn blog te hebben geplaatst, dacht ik, laat ik maar weer eens bloggen. Ik ben nog niet heel lang bezig met mijn blog, daarom vandaag een artikel over een persoonlijk onderwerp. Zo kunnen jullie me beter ''leren kennen'' en ik denk dat het voor sommige van jullie een interessant onderwerp kan zijn.  
Ik ben de jongste thuis en heb twee grote zussen die studeren en een broer op de middelbare school. Het heeft voordelen, maar  ook nadelen om de jongste te zijn.


Voordelen

  • Snap ik iets niet en heb ik een vraag over mijn huiswerk? Dan kan ik het aan mijn zussen vragen. Ze weten natuurlijk veel meer dan kan ik en zijn ook slimmer.
  • Zussen zijn handig om advies te vragen over beauty, fashion en andere meisjesonderwerpen.Omdat ze ouder zijn, hebben ze meer ervaring.
  • Shoppen! Met je zussen shoppen is erg leuk en zo leer ik stiekem ook waar de leuke winkeltjes zijn, wat goede beautyproducten zijn en waar je hippe kleren kunt kopen.

Nadelen

Helaas heeft het hebben van grote zussen ook een aantal nadelen:
  • Mijn zussen lijken net tweede moeders. ‘Huda, doe dit niet.’, ‘Huda, kom nu hier!’ ‘Huda, dit mag je niet doen, anders…’ Arghh, grote zussen...
  • Mijn zussen zijn een paar jaar ouder en soms praten ze over onderwerpen waar ik nog te jong voor ben. Tenminste dat vinden zij. Ik voel me dan buitengesloten. Niet leuk...
  • Soms zou ik willen dat ik al zo oud was als mijn zussen. Doen wat je zelf wilt, geld hebben om te kopen wat je wilt, al klaar met school zijn en lekker studeren wat je leuk vindt etc...

Mensen die ook een grotere zus (of broer) hebben, snappen vast wat ik bedoel. Ik zou graag een jonger zusje of broertje willen hebben. (Lekker de baas spelen. Grapje, dat zou ik echt nooit doen…)

Heb jij ook een grote zus/broer? Wat zijn de voor- en nadelen voor jou?
Peace out,

Huda

1 opmerking:

  1. Mijn nadeel van mijn zus is dat zij zich vaak met mij bemoeid, voordeel van mijn broertje en zus zijn dat het wel altijd gezellig is!

    Liefs,
    Kiki / Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen